onsdag 21. mars 2012

Sørge og minnehøytideligheter

Uke 9 & 10 (27. Februar - 9. Mars)

Disse to Ukene har me jobba me sorgebinderi. Det var litt av eg utfordring men eg synst eg lære masse nytt og fekk det te viss eg konsentrerte meg om det eg holdt på med.
Me sko laga bårebukett, båredekorasjon, krans, hjerte, kors, pute og kistedekor.
Eg lagte 2 bårebuketter, 1 bårdedekorasjon, 1 krans og så begynte eg, Camilla, Christina og Tonje på kistedekor men me fekk bare lagt underlaget. Men me satse på at me får gjort det ferdig før me e ferdig på skulen for sommeren :)



Her e bilde av mine bårebuketter:



















Dett va den fyste eg lagte :)


















Dette va den andre eg lagte og det va den eg va mest fornøyd me :)

Di botaniske matrialene eg har brukt i bårebukettane mine:
  • Sypress
  • Salal
  • Gåsunger
  • Gerbra/Gremini
  • Nellik
  • Rose
  • Gladiolus
  • lemonium
  • Myrtus??
  • Alocasia


Dominans:
  • Bårebukettane har rund form som dominans i form
  • Bårebukettane har grønt som dominans i farge
  • Bårebukettene har trekanta overflate

Her e bilde av min båredekorasjon:



















Denne blei eg veldig fornøyd me :)

Di botansike matrialene eg brukte i bårdekorasjonen min:
  • Ranunculus/Ranobelle
  • Nellik
  • Limonium lilla og hvit
  • Gåsunger
  • Sypress
  • Myrtus??
  • Hypericum 
  • Pistachia
  • Oases og oasen beholder

Eg har hat meir en dette i men eg huske ikke navnene på alt.


Dominans:
  • Båredekorasjonen har rund form som dominans i form
  • Båredekorasjonen har hvit som dominans i farge
  • Båredekorasjonen har trekanta overflate

Her e bilde av kransen eg lagte:





















Denne e eg og veldig fornøyd me :)

Di botansiske matrialene eg har bruk i kransen:
  • Roser
  • Nellik
  • Salal blad
  • Eføy blad
  • Limonium
  • Chrysanthemum
  • Hypericum 
  • Oasen krans

Dominans:
  • Kransen har rund form som dominans i form
  • Kransen har orange som dominans i farge
  • Kransen har eg rund overflate

Her e bilde av skissen og underlage på kistedekoren meg, Camilla, Christina og Tonje lagte: 





















Dette e min skisse di andre hadde sine skisser :)


















Me blei veldig fornøyd me har me fekk te og laga så gode korsform :)

Matriale me har brukt:
  • 4 spoler me ståltråd


Stil på arbeidene:
  • Alle arbeidene min har Dekorativ stil

Kompetansemål:

Porduksjon
  • Planlegga og gjenomføra og vurdera eget arbeid med ulike råvårer
  • Bruka matrialene på en økonomisk måte
  • Analysere botansike matrialene og finna ut deiras egenskaper

Produktutvikling
  • Dokumenere eget arbeid

Egenvurdering:

Eg synst eg har gjort en veldig god jobb når me har jobba me sorgbinderi.
Eg har lært veldig møye synst eg. Det va jo veldig synd at me som hold på me kistedekoren ikke fekk gjort han ferdig men det ska me gjør før me e ferdig på skulen te sommeren det har varfal eg tenkt at eg vil. For det hadde jo vert spenande og sett koss han blei når han e ferdig. Ellers så synst eg har eg kan øva litt meir på og legga bukettar i spiral og på bårebukett for det va veldig vanskeligt syns eg.
Ellers så e eg veldig fornøyd me alle produktene mine.

2 kommentarer:

Blomstertua sa...

Flotte arbeider du lagde;)) Fine bilder

Sandra's blomster sa...

Takk :)

Sandra's blomster © 2008 Por *Templates para Você*