torsdag 29. september 2011

Formal Stil

Den 29-30 September jobba me med Formal Stil og me sko laga en formal bukett.
Fyst så måtte me laga en Moodboard så måtte me tegna skisse på koss me ville at den formale buketten sko se ut.

Her har dokk min moodboard:


















Her har dokk bilde av skissene mine:



 Nå vil eg fortella dokk nogen eksempler på  ke som kjennetegne et formalt blomsterarbeid:
  • Den ytre formen e åpen og uklar
  • Hovedmatialet blir framheva av kontraster
  • Alle material e like viktige
  • Streng og enkel
  • lite seie møye
  • Få storter og ingen overflod
  • ujamn rytme
  • Asymmetri
Nå vil eg visa dokk koss mitt endelige resultat blei:


























Kompetansemålå eg brukte:
  • Bruke verktøy, materialer og teknikker på en forsvarlig måte.
  • Lære lokale og vitenskaelige navn på botaniske materialer.
  • Lage å bruke arbeidstegninger, skisser og annet visuell informasjon.

Egenvurdering.
Eg syns det va litt vanskeligt og laga formal bukett for det va så masse du måtte passa på for eksempel at du ikke lagte han dekorative og sånn. Men når eg fyst fekk det te så jekk det fint.
Eg blei veldig fornøyd me han og syns ikke at eg konne gjort noge anderledes.




1 kommentarer:

Blomstertua sa...

Fin bukett, Sandra:)

Sandra's blomster © 2008 Por *Templates para Você*